lillaminasaker

Alla inlägg under november 2011

Av Therese Jonsson - 24 november 2011 20:48

Nu har jag plockat fram sytråd och minsta virknålen (boye 12/1mm) jag har och

satt mig för att virka ihop något..det kommer ta tid säkert, det är så pyssligt och

litet..men men jag ger inte upp! Har tyvärr ingen kamera här så bild får komma senare.

Av Therese Jonsson - 23 november 2011 14:30

Var ute med Fanny igår för första gången! Så lite hon såg ut   

   

 

Av Therese Jonsson - 23 november 2011 14:17

Mina projekt börjar sakta men säkert bli klara..

Är snart klar med ena delen till en grytlapp:

 

Dock början garnet också ta slut...
Har börjat på en till mössa, dock kan jag inte fortsätta på den för att garnet börjar ta slut så får fixa
mera först..

Så får fortsätta på evighetsprojektet: Tröjan...

Vill bara bli klart med allt så man kan börja med sockor och såna grejer.

Av Therese Jonsson - 18 november 2011 14:21

Så många stickprojekt jag har just nu alltså!

En tröja, grytlappar och två mössor.

Okej det kanske inte låter så mycket men det

tar sån tid! Jag har gjort framsidan och halva

ärmen till tröjan..så är det baksida och andra

ärmen kvar...det känns som det tar evigheter!

Sen har jag börjat på en grytlapp också:

 

Dock blir den kanske liten så ska försöka virka runt om eller nått sånt..

Har gjort två mössor, så har två mössor kvar på beställning..dom verka vara mycket populära   

   

Av Therese Jonsson - 5 november 2011 02:13

                     

Av Therese Jonsson - 4 november 2011 13:53

Snart klar med en mössa jag håller på att sticka och tröjan jag gör går

sakta men säkert framåt..Har dock tappat bort ett par stickpinnar som

jag behöver nu så jag får köpa nya..de kostar ju bara 10kr så ja..inte

hela världen.

Har varit och lånat böcker så det ska göras grytlappar och andra roligheter

också. Bilder kommer senare när jag har tillgång till kamera!


(Ge gärna förslag på andra bra stick,virk,pysselbloggar!)

Ovido - Quiz & Flashcards